8TRY.jpg9WHO.jpg10WHY.jpg11WOW.jpg12YES.jpg

8TRY.jpg

9WHO.jpg

10WHY.jpg

11WOW.jpg

12YES.jpg

TV- & radioreclame

 

Hoe snel kan ik een radiocampagne starten?

Bijna net zo snel als een advertentie in de krant. Reken op 2 à 3 dagen. Dan gaan we ervan uit, dat de commercial klaar ligt. Aan de hand van het beschikbare budget maken we een voorstel, compleet met een bereiksprognose. Andersom werken kan natuurlijk ook, dan wordt eerst de doelstelling geformuleerd waarna berekend wordt welk budget nodig is om de doelstelling te formuleren.

 

Welk station scoort het beste?

Dat hangt helemaal af van de gefixeerde doelgroep. We weten, dat veel stations zich nog steeds richten op 24-49 jaar. Wij plannen, afhankelijk van het product, op een hogere leeftijd.

 

Is er een ’vergeten’ station?

Er zijn zo’n 20 bekende stations. Elk met hun eigen karakter en doelgroep. Bekend zijn natuurlijk 538, Sky Radio, Radio 1, 2 en 3 FM. Eigenlijk zijn er voor een mediaplanner geen ’vergeten stations’. Een beetje onderschat is ORN en de bijbehorende provinciale zenders.

  

 Wat vinden jullie van TV-reclame? 

Nog steeds verreweg het meest belangrijke medium met alles-in-één. Beeld, geluid, muziek. TV neemt ongeveer 50% van alle media bestedingen voor haar rekening, bruto bijna 3.500 miljoen euro per jaar. Het is, als je naar de prestaties kijkt, ook verreweg relatief het goedkoopste medium.
Met tv reclame wordt een snelle bereiksopbouw gegenereerd. Dus, tv vinden wij een geweldig medium,
waarbij we natuurlijk alle digitale ontwikkelingen scherp blijven volgen.

 

Wat bedoelen jullie met: Goochelen met GRP’s?

De uitzendkosten van een commercial zijn afhankelijk van veel variabelen. Bijvoorbeeld,

het tijdstip, de maand, de lengte. Alles wordt teruggerekend naar de GRP (=1% bereik in je doelgroep). Door een mooie mix te maken van de variabelen
kan een enorme besparing worden verkregen op de GRP-prijs.

 

Opvallen is een must.

Per jaar worden er meer dan 1 miljoen spots uitgezonden. Wij vinden dan ook, dat een tv commercial flink over de top mag zijn. Opvallen is een must.

 

 
  • flexxfloors.png
  • frontline.png
  • parketmeester.png
  • dylon.png

Bel mij






Contact

Hellenique Reclameadviesbureau
Molenstraat 3
3882 AC Putten (NL)
+31 (0)341 35 28 80
info@hellenique.nl
www.hellenique.nl