8TRY.jpg9WHO.jpg10WHY.jpg11WOW.jpg12YES.jpg

8TRY.jpg

9WHO.jpg

10WHY.jpg

11WOW.jpg

12YES.jpg

Met welke krant bereik ik mijn doelgroep?


We hebben heel wat hulpmiddelen om dat te bepalen. Zo is er onder andere het NOM, het Cebuco, het HOI en STIR en het RRO niet te vergeten de uitgevers zelf. Die doen er alles aan om de kwalitatieve aspecten van hun uitgevers over het voetlicht te brengen. Kortom, even opgeven wat je doelgroep is en we maken een met cijfers onderbouwd voorstel. 

Hoe zit het met het lezen op tablets?

In de bereikcijfers zit ook het lezen van de krant op een tablet, nu nog geconcentreerd in de hogere welstand leeftijd van 35-49, maar het neemt heel snel toe. Bereikt de krant de consument nog wel? Veel beter dan vaak wordt gedacht. Alle landelijke en regionale bladen samen bereiken 86% van alle inwoners van Nederland in de doelgroep 13+. Ja, inderdaad dat is nogal wat! De 10 landelijke dagbladen zorgen samen voor 71% bereik. De 17 regionale dagbladen nemen samen 53% voor hun rekening. Regionaal zitten daar grote verschillen in. Sommige regionale kranten zijn nog steeds ijzersterk en er komen weer steeds meer retailers in de krant. Lidl, Action, Jumbo en ook Albert Heijn om maar een paar namen te noemen adverteren regelmatig in kranten.


Wat moet ik nou met huis-aan-huis kranten?

Heel lang is het huis-aan-huis blad uitgemaakt voor het lokale suffertje. Een geweldige onderschatting van dit ijzersterke medium. Eigenlijk kan met het huis-aan-huis blad ongelooflijk veel. Het kan heel fijnmazig worden ingezet en je kunt er volop mee testen. Het bereik is gigantisch. Er zijn meer dan 800 verschillende titels. Het totaalbereik is meer dan 90%. De Hellenique Media mensen weten precies welke titel waar verschijnt. Mannen lezen toch geen huis-aan-huisblad? Dat zou je misschien wel denken, maar niets is minder waar. Globaal gezien lezen net zoveel mannen als vrouwen hun huis-aan-huisblad.

Waarom zijn die bladen zo populair?

Onder andere vanwege het lokale nieuws, de gemeenteberichten, de kerkdiensten, info over artsen, lokale bioscopen en theaters en niet te vergeten de aantrekkelijke advertenties die aanzetten tot actie. Slechts 6% heeft een 'nee' sticker voor huis-aan-huis bladen.


Zijn vakbladen nog interessant?

Wordt er nog in vakbladen geadverteerd?Natuurlijk, met een vakblad bereik je vrijwel zonder waste de gewenste doelgroep. Het vakbladen landschap in Nederland is met ruim 2.000 titels één van de meest gevarieerde in de wereld. Zo zijn er bijvoorbeeld maar liefst 15 vakbladen over paarden in kaart gebracht. Compleet met oplagen/bereik, tarieven, formaten en alle andere relevante gegevens.

Zeker, maar de minder sterke vakbladen hebben het wel moeilijker. In deze fase van de economie zijn wij heel kritisch inzake de bladenkeuze. Daarbij komt, dat ook een vakbladcampagne multimediaal wordt ingezet. Dus print en digitale uitgaven. Per definitie is er dan minder budget voor printuitingen.

Kijken jullie ook over de grens?

Meer dan dat, we hebben campagnes lopen in Frankrijk, Engeland, Duitsland en diverse oost-Europese landen. Uiteraard met doorplaatsingen naar internet.

Ik wil een actie
advertentie

     Ééntje die opvalt

     Die betaalbaar is

     Die in mijn gebied komt

     Die scoort

Ik wil een image
advertentie

     Helemaal in mijn huisstijl

     Met en zonder kleur

     In verschillende maten

     Die vooraf getest is

Ik wil op pagina 1
van Google

     Maak een SEA voorstel

     Maak een SEO voorstel

     Wat krijg ik voor € 200,- p/m

     Ik wil garantie

  • trouw.png
  • volkskrant.png
  • telegraaf.png
  • spits.png
  • parool.png
  • metro.png

Bel mij






Contact

Hellenique Reclameadviesbureau
Molenstraat 3
3882 AC Putten (NL)
+31 (0)341 35 28 80
info@hellenique.nl
www.hellenique.nl