Studio

21ST CENTURY PROOF

ONS CREATIEF HART

Hellenique Art & Design

Bij Hellenique ontwerpen we krachtige uitingen voor communicatie die doelgroepen aanzet tot ‘doen’.  Samen met u gaan onze creatieve vormgevers aan de slag uw potentiele klanten te verleiden. Met enthousiasme, inspiratie en overtuiging. Dat doen we door goed naar u te luisteren, u deelgenoot te maken van het proces en te zoeken naar oplossingen die eruit springen.

We creëren online en offline toegevoegde waarde voor uw merk, product of dienst. Beroeren de juiste snaar bij uw doelgroep groot of klein.  Zorgen voor betekenis en beleving. Voor identiteit en herkenbaarheid, voor vertrouwen en imago. We bieden effectieve totaalconcepten en succesvolle campagnes.

21ST CENTURY PROOF

CREATIVE CONCEPTS

Het begint allemaal bij een goed idee

De creatieven van Hellenique weten feilloos uw visie, bedrijfsvoering & tone of voice om te zetten tot een passend creatief concept die uw doelgroep gegarandeerd zal aanspreken. Tijdens het eerste intakegesprek laten wij vooral u aan het woord terwijl de motors al draaien, dit is de eerste stap naar een alomvattend concept. Vervolgens worden de ideeën vormgegeven en gevisualiseerd ter ondersteuning van het concept, zo heeft u gelijk een beeld van onze plannen alvorens wij dit uit gaan voeren. Hellenique neemt u bij de hand en begeleid u op transparante wijze door het proces zodat u altijd op de hoogte bent van onze bevindingen en kunt u waar nodig zorgen voor nieuwe inspiratie, wij zorgen er dan voor dat dit voldoet aan alle moderne maatstaven. Dit is onze 21st century proof benadering.

21ST CENTURY PROOF

PERFECT BRANDING

Een goed logo en huisstijl zijn gezichtsbepalend

Wij ontwerpen met veel inzet en plezier uw nieuwe huisstijl. Uw nieuwe huisstijl is uniek en ontstaat vanuit passie, inzicht en inlevingsvermogen van de Hellenique-designers. Met een huisstijl ontwerp van Hellenique schept u vertrouwen in uw bedrijf, in uw producten of in uw diensten en brengt u in één oogopslag de juiste boodschap over. Hellenique denkt op moderne wijze met u mee voor de lange termijn, onze ’21st century proof’ methode. Want een juist ontwerp is ook toepasbaar in uw internetsite, in uw reclameboodschap en op diverse soorten drukwerk. Bij huisstijl-ontwikkeling moet al rekening gehouden worden met dat lange leven: werkt de huisstijl ook als we het op een ballpoint plaatsen, een gevel, een bestelbus en een voetbalshirt? Op een briefpapiertje werkt het namelijk al gauw; maar u moet verder kijken. Hellenique doet dat sowieso. Het neemt huisstijl-ontwikkeling meer dan serieus en kan u treffende voorbeelden tonen.

21ST CENTURY PROOF

REMARKABLE ADVERTISING

Duidelijke advertentieboodschappen

Advertenties blijven een krachtige manier om uw bedrijf in de spotlight te zetten. Jarenlange ervaring in de traditionele media zorgt ervoor dat wij uw advertentieboodschap zowel in print als online goed over brengen. In samenspraak maken wij een functioneel advertentie ontwerp en bespreken de media mogelijkheden. Wij nemen u de totale zorg uit handen.

21ST CENTURY PROOF

ORIGINAL PACKAGING

Prikkelende ideeën die aanzetten tot aankoop

Een goede verpakking versterkt het product dat erin zit. Bij het ontwerp is technische kennis onontbeerlijk. Flexdruk, rotatie, offset en digitaal drukken. Voordat een idee gestalte krijgt, zijn er eerst heel wat vragen gesteld. Moet een product prikkelend verpakt of alleen functioneel of een combinatie? Wat voor invloed heeft het ontwerp op de logistiek? Hoe houden we rekening met een display? Kortom, een vak apart.

21ST CENTURY PROOF

BROCHURES & LEAFLETS

Voor uitgelezen communicatiekansen

Met een fraai vormgegeven brochure of folder informeert u potentiële klanten en opdrachtgevers over de mogelijkheden van uw bedrijf of organisatie. Sfeervol drukwerk heeft een totaal ander contact- en belevingsmoment dan andere media. Daar speelt Hellenique creatief gezien handig op in. We spelen met afwijkende formaten, verrassende vormgeving, extra kleur, mooi papier, glossy afwerking en spotvernis op briljante foto’s. Hellenique ontwerpt naast brochures ook folders, billboards, beursstands, autobeletteringen, websites, e-mailings, logo’s en huisstijlen. Stuk voor stuk communicatiejuweeltjes. Of het nu gaat om grote brochures, een actiefolder of een flyer, elke variant moet perfect aansluiten bij de uitstraling van uw bedrijf. Niet alleen qua vormgeving maar ook als het gaat om de tekst. Al onze ontwerpen zijn onderscheidend en speciaal voor uw doelgroep gemaakt. Wij kunnen uw nieuwe brochure of folder uiteraard zowel offline als online presenteren aan uw doelgroep.

21ST CENTURY PROOF

DIRECT MAIL

Sterk in 1 op 1 communicatie

Direct Mail blijft een ijzersterk middel om de doelgroep te bereiken. Mits de direct marketing-actie vlijmscherp is en de doelgroep écht weet te raken. Natuurlijk kennen wij de gemiddelde respons op een DM-actie (circa 1,6%); maar Hellenique gaat niet voor gemiddelden. Wij weten wat de doelgroep beweegt en dus ook uw doelgroep te bewegen. Zo slagen we er in opvallend effectieve direct marketing-campagnes neer te zetten door DM bijvoorbeeld in te passen in een geïntegreerde campagne.

21ST CENTURY PROOF

EFFECTIVE CAMPAIGNS

Reclame vanuit vier basisprincipes

Bij reclamecampagnes gaat het in de regel om de volgende doelen: realiseren van meer naamsbekendheid, gewenste merkimago, meer merkbinding of het verhogen van de koopintentie. Het team van Hellenique past de vier basisprincipes toe: zorg voor een hoge attentiewaarde (attention), positieve merkgevoelens (bonding), relevante boodschap (take out) en duidelijke afzender (branding). We betrekken de doelgroep bij de ontwikkeling van de uitingen zodat we de verschillende onderdelen altijd vooraf testen. Een consument of eindgebruiker kijkt vanuit zijn gevoel en voelt afkeer als de reclame schreeuwerig, opdringerig of irritant is. Ze nemen hun beslissingen meestal niet op rationele gronden, maar laten zich vooral leiden door gevoelens en gewoontes. Argumenten die in reclame worden aangedragen, spelen daarbij vaak een ondergeschikte rol. Reclame kan er in eerste instantie voor zorgen dat het merk op de mentale shortlist terechtkomt en dat de merknaam beter blijft hangen.

De effectieve mix van online én offline

Het overbrengen van een boodschap of identiteit vraagt tegenwoordig de inzet van een zorgvuldig gebalanceerde mix van zowel online als offline media en communicatiemethodes: crossmedia. De wereld is continu in beweging dankzij nieuwe mogelijkheden die vrijwel dagelijks opduiken. Wisselende combinaties van vormgeving, tekst, (bewegend) beeld en geluid vragen om een brede, inhoudelijke en strategische kennis met een sterk gevoel voor wat de doelgroep in beweging brengt.

21ST CENTURY PROOF

SPECIAL PHOTOGRAPHY

Zorg voor spraakmakend beeldmateriaal

Hellenique legt voor u het perfecte moment vast, in de studio of op locatie. Met een oog voor compositie en verhaal weten onze beelden de juiste toon te leggen als aanvulling van uw communicatie. Wij verzorgen met passie niet alleen de perfecte sfeerbeelden maar blinken ook uit in productfotografie, portretfotografie, reclamefotografie, natuurfotografie & architectuurfotografie. Dit alles benaderen wij middels onze ’21st century proof’ filosofie.

21ST CENTURY PROOF

CATCHY TEXT PRODUCTIONS

Spraakmakende teksten die scoren

Hellenique verzorgt alle zakelijke, creatieve en commerciële teksten. Doelstelling hierbij is dat teksten voor persberichten, redactionele artikelen, nieuwsbrieven, en commerciële uitingen pakkend zijn voor de lezer en moeten scoren. Tekst moet namelijk renderen. Dit geldt voor zowel print als voor online. Voor online teksten houden onze tekstschrijvers uiteraard rekening met SEO (geoptimaliseerd voor zoekmachines) en conversie. Met Hellenique bent u ervan verzekerd dat uw boodschap helder en duidelijk wordt vertaald. Uiteraard kunnen wij ook voor de ‘native’ vertalingen zorgen in elke gewenste taal.

21ST CENTURY PROOF

POINT OF SALES MATERIAL

Uitingen die ‘triggeren’

Het commerciële effect van iedere vorm van reclame staat of valt met de zichtbaarheid, originaliteit en het onderscheidend vermogen. Uitingen die de mens ‘triggeren’ blijven doorgaans lang in het geheugen hangen en hebben onmiskenbaar effect op het aankoopgedrag. Feiten die zo mogelijk nóg sterker gelden voor instore marketing dan voor welke andere vorm van reclame ook. Point-of-sales materiaal brengt de consument immers het meest direct in contact met het product of merk waarop de reclame betrekking heeft. En in de wetenschap dat zo’n 70% van de mensen hun definitieve aankoopbeslissing pas in de winkel neemt, hoeft het weinig betoog dat goed communicerende instore marketing van onschatbare waarde is. Zowel voor de detaillist als het betreffende merk.