Mailingkaart via de post?

Uit recent onderzoek is gebleken dat een “ouderwetse” direct mail-campagne een zeer hoge conversie oplevert. Het bereiken en raken van een klant is misschien wel duurder, maar het scoort wel t.o.v. een simpel mailtje. Door de geringe hoeveelheid post die we ontvangen is een kaartje een eye-catcher. Vooral de persoonlijke aandacht en relevantie zit hem al in kleine dingen, toch?

Op een gemiddelde dag ontvangt iemand zo’n 6.000 commerciële prikkels. Onze hersenen zijn niet met die enorme stijging aan impulsen meegegroeid, waardoor we er “slechts” 65 van onthouden. De vraag die wij dan ook vaak horen is dan ook: “Hoe bereik ik klanten?” Volgens ons is dé oplossing, in ieder geval deels, via de brievenbus.

Als je ergens opvallend wil domineren, moet je dat altijd doen. Met direct mail kan dat nog. In de brievenbus kun je “de grootste” zijn, omdat bijna alle reclame naar online is verschoven. Het is veel rustiger op de deurmat, een poststuk valt direct op. De tijd waarin je post uit de brievenbus pakt, het kaartje omdraait en je naam leest… Dat voelt als persoonlijke aandacht. Je krijgt de eerste reactie al haast cadeau. Hierbij is de eerste impressie van de ontvanger belangrijk. Als je laat zien relevant te zijn voor de ontvanger ben je binnen. Dan gunnen ze jou hun tijd, zolang je maar relevant bent voor ze.

Een persoonlijk kaartje voelt anders dan een “onpersoonlijk” mailtje met bijvoorbeeld een kortingscode. Meer dan 35% van de ontvangers bewaart een direct mail kaart en “triggert” om zich te verdiepen in een bedrijf. De ontvanger gaat vervolgens op de website kijken voor meer informatie en of de afzender een relatie verdient. Daarnaast wordt, bijvoorbeeld met een kortingscode, de mailingkaart doorgegeven aan anderen. Gemiddeld gebeurt dit bij meer dan de 17% van de ontvangers.

Hogere conversie

Onze opdrachtgevers schrikken soms van de hogere kosten van een direct mail. Het lijkt, ten onrechte, een dure grap… Het bereiken en raken van een consument is misschien iets duurder, maar wij zijn ervan overtuigd dat de conversie veel hoger is. Via de deurmat kun je klanten aandacht geven. Direct mail is persoonlijk en komt écht binnen.

Meer weten?

Hellenique verzorgt voor een groot aantal klanten direct mail campagnes. Dit “ontzorgen” doen we van A tot Z. We zorgen voor een duidelijke communicatie boodschap die we vertalen naar een opvallende mailingkaart die zorgt voor conversie. We regelen daarnaast het drukwerk, het personaliseren van de mailing en de verzending. Benieuwd wat jij met direct mail kunt bereiken? Bel ons op 088-7997090 of maak een afspraak voor een online adviesgesprek.