Display advertising

DISPLAY ADVERTISING

De juiste boodschap op het juiste moment

display advertising

WAT IS DISPLAY ADVERTISING?

Display advertising, ook wel ‘bannering’ genoemd, is een vorm van online adverteren waarbij uw banners via het internet op verschillende plaatsen worden vertoond. Deze plaatsen kunnen websites, video’s of apps zijn, afhankelijk van waar uw doelgroep zich bevindt en hoe uw campagne is ingesteld.

 

WAAROM DISPLAY ADVERTISING?

Display advertising is bij uitstek geschikt wanneer u uw naamsbekendheid wilt vergroten binnen uw doelgroep of wanneer u de bezoekers van uw website op andere momenten opnieuw wilt herinneren aan uw merk, product of dienst.

Bij het opzetten van een display campagne is het belangrijk om de juiste strategie te hanteren. Heeft u een webshop en wilt u meer conversies genereren? Bent u net begonnen en wilt u naamsbekendheid creëren? Wilt u alleen mensen in een specifiek gebied benaderen? Of wilt u display advertising inzetten als retargeting om mensen die uw website reeds hebben bezocht nogmaals te benaderen met uw advertentie? Elk scenario vereist een andere aanpak. Onze online specialisten helpen u graag verder met een campagne op maat.

display advertising

BENIEUWD?

Meer naamsbekendheid door de inzet van banners? Ontvang een vrijblijvend voorstel!

display advertising

HOE WERKT DISPLAY ADVERTIISING?

Als mediabureau maakt Hellenique het mogelijk om uw banner te vertonen op meer dan 99,9% van alle websites wereldwijd, inclusief de in Nederland meest populaire websites zoals Telegraaf.nl, Youtube.nl, Markplaats.nl en NU.nl. Daarbij is het ook mogelijk om uw banner uitsluitend in het gebied van uw doelgroep te vertonen. Ook is het mogelijk om bijvoorbeeld de website van uw lokale huis-aan-huisblad of de app van buienradar.nl in te schakelen voor het vertonen van uw banner binnen uw verzorgingsgebied.

Dankzij ‘Programmatic Trading’ of het direct Premium inkopen van bannerposities bij de meest geschikte websites biedt Hellenique de mogelijkheid om display bannering voor verschillende doeleinden in te zetten. Daarbij kunnen we bepalen op welk moment in het aankoopproces in de customer journey van uw potentiële klant uw banner aan uw doelgroep wordt vertoond: bv op het moment van oriëntatie, het moment van vergelijking met andere aanbieders of het moment waarop er nog een laatste zetje nodig is om uw klant te overtuigen. Dit wordt mogelijk gemaakt via onze samenwerking met Adform, een toonaangevend DSP (Demand Side Platform), waarmee we uw banner optimaal richten op websites of gebruikers die met het gewenste profiel overeenkomen.

Deze en andere DSP’s komen enkele milliseconden samen op een veiling waarop ze een positie voor hun banner inkopen bij een SSP (Supply Side Platform), een online uitgever van beschikbare advertentieruimte.

 

MOGELIJKHEDEN BIJ HELLENIQUE

Om de juiste personen op het juiste moment te bereiken biedt Hellenique een aantal extra mogelijkheden aan. Een mogelijkheid om uw doelgroep te bereiken op basis van hun locatie is hyperlokaal adverteren. Door het markeren van een gebied wordt uw banner alleen vertoond aan mensen die zich in dit specifieke gebied bevinden. De straal van dit gebied kan tot 100 meter nauwkeurig worden bepaald. Hiermee is deze manier van adverteren erg waardevol voor fysieke bedrijven met een lokale doelgroep!

Het is ook  mogelijk om uw publiek bereiken op basis van hun interesses en demografische gegevens. Dit kan door middel van geavanceerde doelgroeptargeting. Enkele voorbeelden waar u uw campagne op kan inrichten zijn: mensen met culinaire interesses, werkzoekenden van een bepaalde leeftijd of bedrijven met bepaald aantal werknemers.

Heeft u nog geen banner? Of het nu om een eenvoudige banner of een bewegende HTML5 banner gaat: Dankzij onze eigen ontwerpstudio kunnen wij de banner geheel naar uw wensen ontwerpen en uitvoeren.

Benieuwd naar wat een display campagne voor uw bedrijf kan betekenen? Plan vrijblijvend een online adviesgesprek of bel direct op 088-799 7077.