MailChimp Nieuwsbrief

Hellenique MailChimp nieuwsbrief

MAILCHIMP NIEUWSBRIEF

Ouderhoud het contact met klanten

Het belang van een nieuwsbrief wordt door veel bedrijven onderschat. Het is echter één van de meest belangrijke marketing tools. Maar liefst 93% van alle Nederlanders is ingeschreven op nieuwsbrieven. De meeste Nederlanders controleren drie tot zes keer per dag hun e-mail en meer dan 75% heeft naar aanleiding van een ontvangen nieuwsbrief gebruik gemaakt van een product of dienst. E-mail speelt een enorme grote rol in ons dagelijks leven. Dus een proactief beleid hierin is van groot belang. Met e-mailmarketing kunt u direct contact leggen met uw doelgroep. Door regelmatig een nieuwsbrief te versturen, wij adviseren om de 1 à 2 weken, bouwt u een vast bereik op.

Mailchimp online nieuwsbrief

Goed begin van een relatie!

Het is van belang om een goed klantenbestand op te bouwen. Die heeft ieder bedrijf op haar interne computersysteem staan. Maar het online beheren van dat klantenbestand is een compleet ander verhaal. Wij adviseren u om hiervoor gebruik te maken van het programma MailChimp. Bestaande relaties kunnen wij eenvoudig toevoegen en bezoekers van uw website kunnen zich online inschrijven. Bovendien geeft het programma u inzicht in uitgebreide statistieken. Hoeveel ontvangers openen uw nieuwsbrief, waar klikt men op etc.

Compleet Marketing-pakket

Alleen social media en uw website inzetten als communicatieplatforms is niet voldoende. Bijna iedereen is te vinden op social media, echter door de enorme hoeveelheid aan nieuws artikelen is het lastig om op te vallen en dus de aandacht van uw doelgroep te pakken. Een goede e-mailing naar uw doelgroep is 40 keer effectiever! Met een nieuwsbrief kunt u beter de aandacht krijgen en u onderscheidt zich van concurrenten. Zo blijft uw product of dienst een ‘top of mind’ positie houden en zorgt u ervoor niet vergeten te worden. Hoog tijd dus om de digitale nieuwsbrief, naast social media en online advertising, als strategische tool in te zetten.

Wij maken uw nieuws

Een veel gehoorde vraag van onze klanten: “Wat moet ik vertellen in mijn nieuwsbrief?” Hellenique maakt samen met u nieuws. Voor u zijn uw diensten en producten dagelijkse kost en ziet u de nieuwswaarde ervan niet in. Maar weten uw klanten wel wat u allemaal in huis heeft? Vergelijk het met een folder met daarin verschillende aanbiedingen van bijvoorbeeld televisies. U heeft hierin geen interesse tot dat uw TV problemen heeft. Op dat moment is er in hoge mate interesse in het product en wilt u er alles over weten. Dat geldt ook voor uw aanbod. Zolang u relevante informatie in uw nieuwsbrieven vermeldt zullen uw klanten uw berichten met veel interesse lezen en tot actie over gaan. Hellenique zorgt er voor dat er relevante en interessante content in uw nieuwsbrief staat. Dat doen we door middel van een ‘pakkend’ plaatje en een bondige informatieve tekst. Op maat geschreven en gemaakt voor uw producten en/of diensten.

content, nieuwsbrief, teksten, fotografie

CREATIEF RECLAMEPLAN

Hellenique regelt het!

hellenique, mailchimp, tips

Belangrijke tips voor een sterke nieuwsbrief

Om de aandacht van een ontvanger te optimaliseren hanteren wij de volgende aandachtspunten:

  • Maximaal 5 artikelen, kort en bondig met doorverwijzing naar website
  • Gebruik compilaties, ze besparen tijd voor de ontvanger/lezer
  • Betrek de lezer: vraag bijvoorbeeld naar hun beste tips in ruil voor een prijs of kortingscode en verzamel de antwoorden in de volgende nieuwsbrief
  • Frequentie nieuwsbrief, iedere 1 à 2 weken versturen
  • Verras ontvangers met freebies en/of acties
  • Altijd de belangrijkste informatie bovenaan
  • Speel in op de actualiteit
  • Brand storytelling, bouw een persoonlijke band op met de ontvanger. Vertel wat u kunt betekenen voor ze (service, advies etc.). ‘Wist u dat…’
  • Content variatie: houdt de ontvangers geïnteresseerd. Bijvoorbeeld informatief, ‘greatest hits’ editie (beste producten), product nieuws, afgeprijsd assortiment (koopjes).

Resumé: elk bedrijf heeft interessant nieuws te melden, anders zou het niet bestaan.

Enthousiast en wilt u meer weten? Neem contact met ons op. Bel 088 799 70 90, mail of start simpelweg een chat via onze website.