Hyperlokaal adverteren

Binnen de wereld van het online adverteren zijn er veel verschillende mogelijkheden om uw doelgroep aan te spreken. Een van de belangrijkste mogelijkheden is het benaderen van de doelgroep op basis van locatie, ook wel geotargeting genoemd. Binnen de mogelijkheden van geotargeting biedt Hellenique sinds kort een geavanceerde optie aan, hyperlokalisatie.

Wat is hyperlokalisatie?

Door het markeren van een locatie is het voor adverteerders mogelijk om een specifieke groep mensen te benaderen binnen dit gebied. Dit kunnen potentiële klanten in het centrum van een stad zijn, of bezoekers van een bepaald evenement. Wanneer een van deze potentiële klanten zich binnen het gemarkeerde gebied begeeft worden uw advertenties weergegeven op mobiele apparaten.

Hoe werkt hyperlokalisatie?

Door gebruik te maken van GPS-data wordt de locatie van mensen in kaart gebracht waardoor uw advertenties alleen worden vertoond aan mensen binnen het gemarkeerde gebied. De nauwkeurigheid van deze locatie verschilt per platform waarop de advertenties worden weergegeven. Bij een gemarkeerd gebied in een stad of centrum wordt er meestal een straal van 1-2 km aangehouden, maar er kan nog veel verder worden ingezoomd. Op populaire apps als Nu.nl en Telegraaf kunnen gebruikers zelfs tot 10 meter nauwkeurig worden gelokaliseerd.

Waarom hyperlokalisatie?

Gemiddeld kijken mensen ongeveer 85 keer per dag op hun mobiel. Dit is bij de jongere doelgroep al snel het dubbele. Een advertentie op een mobiel apparaat is daarom een sterke manier om onder de aandacht te komen op de juiste plaats en op het juiste moment. Daarnaast kan er met hyperlokalisatie ook worden ingespeeld op de behoeftes die mensen hebben wanneer ze onderweg zijn.

Benieuwd naar hoe we hyperlokalisatie voor uw bedrijf kunnen inzetten? Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken via 088 – 799 7077.